Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Een gloednieuwe vorming dit schooljaar rond communicatie: verbindend telefoneren. Tijdens deze vormingsdag krijg je een heleboel onmisbare tools om een kei te worden in het voeren van telefoongesprekken.
Deel 1: Jij Belt - De Opening van het Gesprek
- Leer hoe je met een sterke openingszin de toon zet voor een succesvol telefoongesprek.
- Ontdek de beste manieren om jezelf voor te stellen en het doel van het gesprek duidelijk te maken, terwijl je tegelijkertijd de behoeften van je gesprekspartner respecteert.
Deel 2: Bijvragen en Klachten Hanteren
- Ontwikkel vaardigheden om effectief bijvragen te stellen en klachten te de-escaleren.
- Leer actief te luisteren naar de behoeften van de gesprekspartner en oprechte interesse te tonen, zelfs in uitdagende situaties.
- Ontdek hoe je samen met de gesprekspartner tot passende oplossingen kunt komen.
Deel 3: Afsluiting van het Gesprek
- Ontdek de juiste timing voor het afsluiten van een telefoongesprek en hoe je dit op een positieve en respectvolle manier kunt doen.
- Leer empathisch te blijven, zelfs bij het beëindigen van het gesprek, en de waarde van de input van de gesprekspartner te bevestigen.
Praktisch
vrijdag 08 november 2024, van 9u30 tot 16u00
"Met wie spreek ik, aub?
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
In deze vorming
leer je wat effectieve communicatie is bij het initiëren van telefoongesprekken;
verbeter je je luistervaardigheden en leer je bijvragen stellen om de behoeften van de gesprekspartner te begrijpen;
leer je professioneel omgaan met klachten en het bieden van passende oplossingen;
kan je gesprekken afsluiten op een positieve en respectvolle manier, met behoud van empathie en professionele houding gedurende het hele gesprek.
Lesgever
Vanparys Stefaan
Stefaan Vanparys is een gedreven ondernemer en ervaren begeleider in het onderwijs, met een passie voor effectieve communicatie en verbinding, zowel in persoonlijke interacties als via digitale kanalen zoals e-mail.
Stefaan streeft ernaar om complexe communicatietips te vereenvoudigen en praktisch toepasbaar te maken, zodat je er meteen mee aan de slag kan in je dagelijkse werkzaamheden.