Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Muzische vorming evalueren is voor veel scholen een zoektocht. In deze sessie ondersteunen we je door enkele duidelijke inzichten en instrumenten aan te bieden die aansluiten bij de visie op breed evalueren. Je leert hoe je samen met leerlingen over het product en het proces van een activiteit kan reflecteren. Daartoe krijg je enkele concrete praktijkvoorbeelden en methodieken. Deze vorming is een belangrijke eerste stap om een bredere muzische ontwikkeling en groei van leerlingen in kaart te brengen.
Een muzisch rapport opstellen is best uitdagend, enerzijds wil je op een kwalitatiieve manier een beeld geven van de muzische groei van kinderen, anderzijds moet het ook een haalbaar instrument worden. In deze vorming zoomen we uit en kijken we naar de persoonlijke muzische ontwikkeling van de leerling. Je onderzoekt hoe je informatie kunt sprokkelen over de muzische ontwikkeling en hoe je die kan communiceren. De sessie nodigt het team uit om mee te denken over evaluatie vanuit de eigen schoolcontext en noden.
Doelstellingen
- je visie op breed evalueren toepassen op muzische vorming.
- diverse vragen stellen over het muzisch proces.
- zinvolle criteria koppelen aan een muzische opdracht.
- methodieken kennen die reflectie over product en proces uitlokken.
Extra informatie
Deze vorming kan enkel op locatie en kan worden gecombineerd met de vorming “muzische vorming rapporteren”
Oetang is een Learning Design Studio. Ze ontwerpen allerei digitale en fysieke leerproducten voor verschillende contexten.
Oetang heeft een boon voor onderwijs. De groep onderwijsdesigners ontwikkelt trainingen, tools en procesbegeleidingen voor scholen om onderwijsvernieuwing of professionalisering te ondersteunen. We werken vanuit een actuele, creatieve en didactische blik rond thema’s zoals didactische werkvormen, creatieve processen, muzische vorming, projectwerk, denkontwikkeling, media en Zin in Leren! Zin in Leven!