Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
In deze vorming leer je de inzichten en werkvormen uit Feedback in de klas (geschreven door Stijn Vanhoof en Geert Speltinckx) kennen en maak je de vertaalslag naar jouw context. De vele praktijkvoorbeelden en uitwisseling met andere deelnemers stellen je in staat om meteen in je klas aan de slag te gaan.
Sessie 1: een stevige basis
Ontdek wat feedback effectief maakt. De belangrijkste inzichten en werkvormen uit het boek komen aan bod. Je leert het kader kennen en een vijfstappenplan voor effectieve en haalbare feedback. Je wordt uitgedaagd om kritisch naar de eigen feedbackpraktijk te kijken.
Bij elk onderdeel horen concrete keuzes en praktische werkvormen. Je gaat op zoek naar (kleine) stappen om je eigen feedbackpraktijk te verbeteren: meer bereiken met minder correctiewerk.
Tussentijds: aan de slag!
Je experimenteert in je eigen (les)praktijk met één of enkele werkvormen of inzichten.
Sessie 2: verdieping en reflectie
Je blikt samen met de andere deelnemers terug op alle experimenten. Hoe ging het? Werkt wat we besproken hebben ook echt? We staan uitgebreid stil bij de praktijkervaringen en breiden ze uit met nieuwe inzichten, bv. over het stimuleren van zelfsturing. De beste garantie dat de aanpak en inzichten je ook echt vooruit helpen.
Praktisch
donderdag 21 november 2024, van 9u30 tot 16u00
Feedback in de klas in het lager onderwijs
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
donderdag 20 februari 2025, van 9u30 tot 12u30
Feedback in de klas in het lager onderwijs
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
Leraren ontdekken wat feedback effectief maakt.
Leraren kijken kritisch naar de eigen feedbackpraktijk
Leraren proberen werkvormen en inzichten uit in de eigen klas en delen hun ervaringen hierover met de andere deelnemers.
Extra informatie
Mijn extra informatie:
Deze vorming wordt ook aangeboden op niveau secundair onderwijs
Het boek is niet inbegrepen in de prijs van de vorming maar kan wel terplaatse worden aangekocht voor wie dit wenst.
Lesgever
Kustermans Liesbeth
Liesbeth is onderwijspedagoog en docent in de lerarenopleiding basisonderwijs bij Karel de Grote Hogeschool. Toen ze nog werkzaam was in het secundair onderwijs ervaarde ze de meerwaarde van samen met leerlingen nadenken over kwaliteitscriteria en het in gesprek gaan over feedback. Ook nu probeert ze studenten actiever hun leerproces in handen te laten nemen oa door hen feedback als een start- ipv een eindpunt te laten zien. Ze heeft heel wat ervaring met het ondersteunen van teams om leerlingen nog meer te laten groeien.