Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Feedback is een essentieel onderdeel van formatief evalueren (breed evalueren).
Feedback is geen toverwoord dat automatisch zorgt voor leerrendement. Effectieve en efficiënte feedback geven is arbeids- en tijdsintensief, maar het loont.
Bij kleuters richten we ons vooral op het stimuleren van het geloof dat ze kunnen groeien. Het is een onderdeel van hun leerproces.
We bekijken feedback als een doorlopend proces van feedup, feedback en feed forward.
Tijdens deze workshop krijg je inzicht op de drie begrippen en krijg je tips en suggesties hoe je deze begrippen in de kleuterklas vorm kangeven. Denk dan aan de vragen die best gesteld worden, hoe observeren om processen te zien of directe feedback tegeven. Je krijgt ook enkele tools die je kan inzetten;individuele gesprekken, portfolio, kleuters doen blinken, coöperatieve Kagan structuren, kringmomenten, dagelijkse routines….
Het doel is om kleuters vooral ontwikkelingsgerichte feedback te geven. Denk dan aan de strategie die ze gebruikt hebben, hun ideeën, hun doorzettingsvermogen. Focus je op de vooruitgang van de kleuters, op een growthmindset, op een groeigerichte mindset. We willen hen motiveren en stimuleren om nieuwe dingen te leren.
Praktisch
maandag 16 september 2024, van 9u30 tot 12u30
Ontwikkelingsgerichte feedback geven aan kleuters
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
Je krijgt inzicht in de 3 begrippen van feedback.
Je krijgt inzicht op de ontwikkelingsgerichte feedback die inzet op een groeigerichte mindset.
Je gaat naar school met tips, suggesties en tools.
Lesgever
Turck Tineke
Tineke is kleuterleidster en werkte vele jaren in een eigen kleuterklas en als co-teacher binnen het lager onderwijs. Tineke werkte als pedagogisch begeleider binnen het GO! en binnen het stedelijk onderwijs van Gent en Antwerpen. Momenteel is Tineke werkzaam en mede-eigenaar en trainster van Artde Co en KaganBelgium.