Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Tijdens deze opleiding focussen we op de vaardigheden om de gesprekken binnen de functionerings- en evaluatiecyclus te voeren.
Lesgevers Marleen Malfait en Aranka Pieters van Quintessence, reiken je de nodige structuur, aanpak en ondersteunende technieken aan voor de verschillende te voeren gesprekken binnen de functionerings- en evaluatiecyclus.
Tijdens de opleiding is er of kan er aandacht zijn voor:
- de doelstelling, de structuur, de opbouw en de aanpak van de verschillende gesprekken
- de rol van de diverse partijen
- het formuleren, bespreekbaar maken en opvolgen van goede doelstellingen
- basistechnieken in communiceren en actief luisteren
- medewerkers ondersteunen in hun ontwikkeling
- feedback geven
- omgaan met weerstand
- ontwikkelbaarheid van competenties
- praktijkoefeningen
Door aan de slag te gaan binnen een heterogeen samengestelde leergroep, is er tijdens de opleiding veel aandacht voor het ervaringsgericht leren van elkaar.
Op de tweede lesdag organiseren we om 13u, na de broodjeslunch, een korte sessie rond het regelgevend kader met de collega's van het Team Onderwijspersoneel (Afdeling netbrede ondersteuning en ontwikkeling). Zij geven je een korte toelichting om dit kader (verder) te verkennen en creëren ruimte om je vragen te beantwoorden. Ook nadien kan je steeds nog bij hen terecht als je antwoorden zoekt.
Praktisch
donderdag 16 mei 2024, van 9u00 tot 16u00
Evaluator binnen de functionerings- en evaluatiecyclus
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
donderdag 30 mei 2024, van 9u00 tot 12u00
Evaluator binnen de functionerings- en evaluatiecyclus
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
donderdag 30 mei 2024, van 13u30 tot 15u00
Toelichting regelgevend kader
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
Na deze opleiding:
- heeft de deelnemer inzicht in het regelgevend kader omtrent de 'functionerings- en evaluatiecyclus'.
- heeft de deelnemer een breed kader om de eigen rol en de voordelen van doelstellingen-, functionerings- en evaluatiegesprekken goed in te schatten.
- is de deelnemer in staat de gesprekken te structureren, te voeren en te rapporteren.
- heeft de deelnemer tools in handen om medewerkers te helpen in hun groei
- heeft de deelnemer inzicht in het regelgevend kader omtrent de 'functionerings- en evaluatiecyclus'.
Extra informatie
Alleen een volledige deelname aan de opleiding geeft recht op het noodzakelijke attest waarmee je kan aantonen een 'opleiding tot evaluator' gevolgd te hebben.