Het arbeidsreglement is het document dat de algemene arbeidsvoorwaarden (wederzijdse rechten en plichten) vastlegt en informatie verschaft over de werking en de organisatie van het werk in de scholengroep/instelling.
Ieder personeelslid moet in principe een papieren kopie van dit document krijgen en steeds de meest actuele versie met de wijzigingen kunnen raadplegen. Personeelsverantwoordelijken van de scholengroep en directeurs kunnen het meest actuele model dat als leidraad dient voor het opstellen van het instellingsspecifieke arbeidsreglement AMVD-personeel alsook de bijhorende bijlagen hier terugvinden.
Nieuw
Arbeidsreglement model 11 versie 2022-01-01.docx
Art. 5. medisch attest van lichamelijke geschiktheid bij aanwerving : geschrapt;
Art. 18. feestdagen : voor personeelsleden belast met ochtend-, avond- en middagtoezicht geven de feestdagen die in de vaste verlofperiodes in het onderwijs vallen geen recht op loon : geschrapt;
Art. 41. klein verlet : wijziging van punt 5, 6 en 7 (invoering rouwverlof) en 17 en 18 (schrapping) ingevolge aanpassingen in de respectievelijke wetgeving.
Documenten
Jouw contactpersoon
Bart Pauwels
beleidsmedewerker, Netbrede ondersteuning en ontwikkelingWillebroekkaai 36, 1000 Brussel
Lesley De Cock
themaspecialist, Netbrede ondersteuning en ontwikkelingWillebroekkaai 36, 1000 Brussel