Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Gepersonaliseerd samen leren - Onze uitdaging


Even voorstellen...


persona_03.png

Adam is 9 jaar oud en pikt leerstof heel gemakkelijk op. Hij verveelt zich vaak terwijl zijn klasgenoten nog oefening nodig hebben. Daardoor is het soms moeilijk om bij de les te blijven.

persona_09.png

Bas is 14 jaar oud en gaat naar school om zijn talenten te verkennen. Als hij niet goed weet hoe hij iets kan aanpakken, verliest hij al gauw zijn motivatie. Werken in een leerplatform vindt hij fijn en overzichtelijk.​

persona_13.png

Charlotte is 17 jaar oud en heeft moeite om zich te concentreren op school. Vooral taal vindt ze lastig. Ze wil snel aan het werk en vraagt zich vaak af waarom ze iets moet leren als dat haar niet meteen helpt op de arbeidsmarkt.

persona_05.png

Sam is leraar wiskunde in het secundair onderwijs. Hij brengt de passie voor zijn vak enthousiast over op zijn leerlingen. Hij verliest daarbij niemand uit het oog zodat de hele klasgroep het maximum uit het leerplan haalt. Hij maakt instructiefilmpjes zodat leerlingen thuis ook ondersteund worden.​

persona_10.png

Amina geeft les in het 4e leerjaar BaO. Ze houdt van een projectmatige aanpak maar vindt het moeilijk om de leerplanvordering van haar leerlingen op te volgen. Ze vindt het vooral mooi om te zien hoe leerlingen eerder geleerde competenties uitproberen in allerlei nieuwe situaties, al lukt dat niet altijd even goed.

persona_14.png

Ellen is directrice van een middenschool in een kleine stad. Ze wil aan de slag met een aantal verwachtingen uit het R-OK, maar zonder de planlast voor haar team te verhogen. Vooral doelgericht werken en evalueren moet nog beter, vindt ze. Ze wil onderzoeken of technologie dat kan helpen realiseren.  ​