Voor online gebruik
Voor online gebruik
De tekst in het logo moet altijd leesbaar blijven en daarom wordt het logo nooit kleiner gebruikt dan 30 mm breed. Het logo wordt altijd op een witte of gekleurde achtergrond geplaatst, nooit op een beeld of een niet-egale achtergrond. Dit belemmert de leesbaarheid.
Uitzondering: voor beelden op sociale media (Facebook, Twitter, YouTube, …) mag het logo zonder toegevoegde tekst gebruikt worden als een soort ‘stempel’. Zo draagt de foto of het ontwerp steeds het GO! logo zonder dat het beeld gestoord wordt door overlappende tekst. De stempel kan zowel in de witte als magenta versie gebruikt worden.
- De grootte van het logo is 1/5 van de breedte van het ontwerp. Als het logo bij deze berekening kleiner wordt dan 30 mm, dan neem je 30 mm als logobreedte. Dit is vooral relevant wanneer het logo gebruikt wordt in combinatie met andere logo's om een samenwerkingsverband aan te geven, bijvoorbeeld onderaan op een affiche of in documenten van externe partners.
- Voorzie een marge die overeenkomt met 50% van de hoogte van de 'G' uit het logo, waarin niets geplaatst mag worden.
Dit mag niet:
- Het lettertype veranderen.
- Het logo in een kleur plaatsen die niet tot het GO! kleurenpalet behoort.
- Elementen van plaats of grootte veranderen.
- Lijnen laten lopen door het logo. Ook de lijnen te dicht tegen het logo plaatsen geeft een slordige indruk. Denk aan de marges.
- Een achtergrond gebruiken waarop het logo niet leesbaar is.
Voor illustraties, zie de beknopte huisstijlgids.
Documenten
Jouw contactpersoon
Communicatie en kennisdeling
Netbrede ondersteuning en ontwikkelingWillebroekkaai 36, 1000 Brussel