Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
In de frontlinie als secretariaatsmedewerker
“Mijn kind is ziek.”
“Ik wil de directeur spreken.”
“Ik heb die brief niet gekregen voor de infoavond voor ouders.”
“Mijn dochter vergat haar brooddoos op school.”
Het is maar een kleine greep uit veel voorkomende gesprekken aan de telefoon op een schoolsecretariaat. Soms loopt een gesprek onverwacht moeilijk. Dan sta je als administratief medewerker plots in de frontlinie en moet je snel schakelen. Hoe ga je daar mee om? Heb je meestal snel een antwoord klaar? Of moet je soms zoeken naar de juiste manier om de persoon aan de andere kant van de lijn te woord te staan, zeker als die persoon bepaalde emoties of frustraties uit?
Gloednieuwe vorming dit schooljaar
In de spiksplinternieuwe vorming ‘Met wie spreek ik aub? Verbindend telefoneren voor secretariaatsmedewerkers’ krijg je een heleboel onmisbare hulpmiddelen om met nog meer zelfvertrouwen telefoongesprekken te voeren. Ja, zeker ook de moeilijke. Je staat stil bij de verschillende delen van een gesprek en leert hoe je actief kan luisteren, je doel kan duidelijk maken, effectief bijvragen kan stellen en het gesprek respectvol en oplossingsgericht kan afsluiten.
De vorming vindt plaats op 8 november in Brussel. Een unieke kans om met medewerkers over heel Vlaanderen ervaringen uit te wisselen! Lesgever Stefaan Vanparys heeft heel wat expertise rond communicatie in onderwijs en is uitgegroeid tot een vaste waarde binnen het professionaliseringsaanbod van de PBD-GO!.
Praktische informatie
Wanneer?
Vrijdag 8 november van 9.30 tot 16 uur
Waar?
Herman Teirlinckgebouw – Havenlaan 88, 1000 Brussel
Voor wie?
Secretariaatsmedewerkers
Schrijf je hier in.