Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Wat is een helpdesk?
Helpdesksessies starten vanuit de noden van de onderwijsprofessional. In de helpdesksessies beantwoorden de pedagogisch begeleiders de vragen die je op voorhand of tijdens de sessie aan hen stelt. Via deze sessies kan je heel gericht en face-to-face in gesprek gaan met je PBD-GO! begeleider. Er worden ook thematische helpdesksessies georganiseerd. Tijdens deze sessies wordt er gefocust op vragen en uitleg rond een specifiek thema.
De helpdesksessies zijn gratis en digitaal. Na inschrijving ontvang je ten laatste de dag voor de sessie de deelnamelink.
Helpdesksessies voor startende leraren basisonderwijs
Als startende leraar in het basisonderwijs kan je de komende weken verschillende helpdesksessies volgen rond wiskunde, Nederlands of kleuter en ook specifiek rond Daltononderwijs, leefscholen en Freinetonderwijs. Onze pedagogisch begeleiders nemen je graag mee doorheen wat voor jou als startende leraar handig is om weten. Na hun input kan je zelf al je vragen stellen.
Een overzicht van de helpdesksessies in september en begin oktober:
- Helpdesk wiskunde voor startende leraren basisonderwijs op 18 september
- Helpdesk Nederlands voor startende leraren basisonderwijs op 25 september
- Helpdesk voor startende leraren kleuter op 2 oktober
- Helpdeskreeks voor startende leraren Daltononderwijs vanaf 2 oktober
- Helpdeskreeks voor startende leraren in een leefschool basisonderwijs vanaf 2 oktober
- Helpdeskreeks voor startende leraren Freinetonderwijs basisonderwijs vanaf 2 oktober
Vakspecifieke helpdesksessies secundair onderwijs
Ook voor secundair onderwijs organiseren we tal van helpdesksessies in september. Je kan de verschillende vakspecifieke helpdesksessies voor secundair onderwijs terugvinden via de agenda op GO! pro. Maak gebruik van het trefwoord ‘helpdesk’ en duidt als onderwijsniveau ‘secundair onderwijs’ aan. Via deze link zijn deze filters al automatisch ingesteld.
Helpdesksessies rond leerlingen met specifieke zorgvragen
Leersteuncentra en het CLB versterken scholen om voor elke leerling goed onderwijs te kunnen realiseren. Wanneer specifieke hulpvragen naar voor komen, zit je als school soms wel even met de handen in het haar. Met al je vragen kan je terecht in onze helpdesksessies rond leerlingenbegeleiding (LLB). Ook als ondersteuner of CLB-medewerker kan je hieraan deelnemen.
Een overzicht van de helpdesksessies in september:
- Van redicodi’s naar routines, verbreden van brede basiszorg
- Redelijke aanpassingen en redicodi’s in het basis en secundair onderwijs
- IAC in het regulier basis onderwijs
- IAC of OV4 in het secundair onderwijs
- Flexibele trajecten in het secundair onderwijs
- Inschrijven onder voorwaarde (IOV) & ontbinden van inschrijvingen van leerlingen met een verslag IAC/OV
Een overzicht van alle helpdesksessies rond het thema leerlingenbegeleiding vind je hier.