Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Nele D’Hondt, communicatiemedewerker GO! scholengroep UN!K
“Op de Dag van de Digitale Communicatie heb ik heel wat inspiratie opgedaan, praktische tips gekregen en voorbeelden gezien waarmee ik meteen aan de slag kan.
Drie tips die me vooral bijblijven zijn:
- Het belang van 'durven doen'
Durf die post online te zetten, wacht niet te lang en wees niet te terughoudend. - Verpakking van de boodschap
Denk goed na over hoe je je verhaal op sociale media presenteert. Een sterke boodschap verdient een creatieve vormgeving, en variatie in het soort posts (zoals video’s, foto’s, infographics of polls) helpt om je publiek betrokken te houden. - Plan vooruit
Door een maandplanning te maken, kunnen ideeën rijpen. Zo kom je tot originele invalshoeken en beelden die je doelpubliek hopelijk aanspreken.
Een inspirerend voorbeeld vond ik ook bij de communicatiedienst van Gent, die liet zien hoe ze één verhaal wisten te vertalen naar verschillende communicatiekanalen. Dit wil ik zeker uitproberen in onze scholengroep.”
Esther De Vos, communicatiemedewerker GO! scholengroep Dynamiek
“Ik vond het ook een ontzettend interessante dag! Ik heb heel veel opgestoken en meegenomen naar de scholengroep. Via deze weg geef ik graag mijn top 4 mee:
- Duidelijke call to action
Na het zien van je post zouden stakeholders altijd moeten overgaan tot de actie die jij voor ogen hebt. Emotie gaat ervoor zorgen dat iemand een bepaalde beweging maakt. - Je hebt een strategie nodig
Goede content alleen is niet genoeg. Zorg ervoor dat je organisatiedoelen verbonden zijn met je content. Zo kan je het gewenste resultaat nastreven. - Content repurposing
Durf je content te hergebruiken. - Blijf weg van the easy way
#saai”
Eef Vervecken, communicatiemedewerker GO! scholengroep Het Leercollectief
"Ik vond het ook boeiend! De ene sessie was iets boeiender dan de andere uiteraard, maar wat mij vooral is bijgebleven zijn deze tips:
- Maak keuzes
Je hoeft niet overal aanwezig te zijn. Maar analyseer wel je sociale mediakanalen en maak op basis van analyses keuzes. - We kunnen niet meer rond reels
Zelfs de CEO van Instagram heeft aangekondigd dat zij zich niet meer zullen focussen op foto’s, maar op video. Dit hoeft niet altijd duur te zijn, met je smartphone kan je perfect filmen. Investeer wel in goed geluid (micro) en durf.
Kleine tip hierbij: Maak van je Instagram business account een ‘makers’-account, zo kan je muziek rechtenvrij gebruiken. Muziek is belangrijk, ook al zet je het heel stil omdat je video dan gezien wordt als ‘trending video’ en hoger scoort. - Je kan user generated content hergebruiken door ze te downloaden via Instagram of SnapTik.
Tussendoortje: Je kan op LinkedIn ook posts klaarzetten voor je medewerkers die zij dan gewoon kunnen delen (in het kader van employee ambassadorship)
We kregen ook een aantal tips rond Instagram take overs, dat zou ik willen uitproberen met een aantal starters ‘het leven van…’
Bedankt alle drie voor de erg bruikbare tips!