Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu
06-05-2020

ZOEMBA, energizers voor GO! leidinggevenden

Heb jij, als leidinggevende, in deze tijden ook nood aan het uitwisselen van ervaringen met collega's? Kom je tijd tekort om dit georganiseerd te krijgen? De schoolontwikkelaars van PBD-GO! doen het voor jullie via ZOEMBA, thematische online intervisiemomenten die ook je batterijen weer even opladen.


Jullie springen, vliegen, duiken, vallen van de ene uitdaging in de andere om daarna weer op te staan en door te gaan. Naast het organiseren van heel wat nieuwe dingen moeten jullie ook nog je team 'in vorm brengen en houden'. Maar hoe houden jullie jezelf in vorm? Waar kunnen jullie terecht voor het opladen van de batterijen? En vooral, moeten jullie dat ook nog zelf organiseren? 

Het initiatief van de schoolontwikkelaars van PBD-GO!, ZOEMBA, is een online klankbord waarbij leidinggevenden in het GO! de kans krijgen om met elkaar in verbinding te treden, elkaar te bevestigen, te steunen maar elkaar ook te stimuleren en te prikkelen om met nieuwe ideeën aan de slag te gaan. We maken hierbij geen onderscheid tussen leidinggevenden van verschillende onderwijsniveaus, de CLB's, CVO's of internaten… omdat we er net van overtuigd zijn dat voor deze thema's diversiteit een meerwaarde is.

Het concept ZOEMBA is eenvoudig. De volgende 7 weken organiseren we twee of drie keer per week, rekening houdend met feestdagen e.d.,'zoemba'sessies die steeds zijn opgebouwd rond een bepaald weekthema. De deelname is gratis maar wel beperkt in aantal deelnemers. De mogelijkheid tot uitwisseling staat immers voorop. Het raadplegen van de kalender, van de thema's en het inschrijven kan op elk moment via de ondertussen gekende site 'digitaliseer je les!' of via de kalender op de GO! pro site.

De ingeschreven deelnemers ontvangen (ten laatste 2 uur) voor aanvang een link naar de online sessie (Microsoft Teams). De schoolontwikkelaars van PBD-GO! zullen het gesprek faciliteren. Na een korte voorstelling aan elkaar krijgt iedereen het woord om haar of zijn ervaringen in het gesprek te brengen. Via de chat kunnen de andere deelnemers hun aanvullingen of opmerkingen kwijt. Deze worden door de gespreksbegeleiders in het gesprek gebracht. De schoolontwikkelaars voorzien voor de deelnemers ook ondersteunend materiaal in de vorm van een tekst, een literatuurlijst, eventuele conclusies, citaten, …

Een eerste online sessie staat gepland op maandag 11 mei 2020 van 16u tot 17u.  Het weekthema is 'zelfzorg'. Hoe zorg ik ervoor dat ik het allemaal zelf blijf aankunnen? Hoe hou ik mijn hoofd recht in een maatschappij die chaotisch omgaat met de fase van heropstart? Geïnteresseerd om deel te nemen? Klik dan om in te schrijven zeker op onderstaande link in de lijst of klik door naar onze agenda. De schoolontwikkelaars kijken er al naar uit jou online te ontmoeten!


Week ​11 – 15 mei 2020

Zelfzorg

Hoe doe ik, als leidinggevende, aan zelfzorg? Hoe zorg ik ervoor dat ik het allemaal zelf blijf aankunnen? Hoe hou ik mijn hoofd recht in een maatschappij die chaotisch omgaat met de fase van heropstart?


Week 
​18 – 22 mei 2020

Verbinding en motivatie

Hoe hou ik, als leidinggevende, mijn team verbonden en gemotiveerd?


Week 
25 – 29 mei 2020

Monitoring, tussen flexibiliteit en wantrouwen

Hoe volg ik, als leidinggevende, de prestaties van mijn team op zonder het initiatief te doen smelten?


Week ​01 – 05 juni 2020

Afronden en verder gaan

Hoe rond ik, als leidinggevende, de fase van lock down af met mijn teamleden om dan verder te kunnen?


Week 
08 – 12 juni 2020

Visie in coronatijden

Hoe krijg ik, als leidinggevende, mijn visie op de aanpak in deze tijden zodanig gecommuniceerd dat ze inspirerend werkt?


Week 15 – 19 juni 2020

​Stress en angst

Hoe ga ik, als leidinggevende, om met stress en angst bij mijn teamleden?


Week 22 – 26 juni 2020

Corona als hefboom

Wat zou ik, als leidinggevende, graag willen blijven doen, ook na coronatijden? Hoe kan mijn organisatie sterker uit deze crisis komen?