Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Cognitief sterk functionerende (CSF) Leerlingen in het basisonderwijs

Wat is CSF? Hoe herken ik CSF-leerlingen?

Inhoud

Wist je dat een cognitieve sterke kleuter zich al na enkele dagen kan aanpassen aan de rest van de groep? En wat de gevaren dan zijn van een te late opsporing?

Zitten jij en je collega’s ook met vragen rond onderwijs aan cognitief sterk functionerende leerlingen?

Hoe herken je CSF-leerlingen?

Zijn alle CSF leerlingen hetzelfde en is de aanpak dan ook voor ieder van hen hetzelfde?

We nemen je graag mee in de wereld van CSF-leerlingen.

We bekijken:

  • Welke fabels gaan er rond?
  • Welke types CSF-kinderen bestaan er?
  • Hoe herken ik CSF- leerlingen?
  • Wat als leerlingen niet worden gesignaleerd als cognitief sterk?
  • Wat zijn de verschillen tussen cognitieve leerkenmerken en zijnskenmerken? En waar leggen we de focus op?
  • Hoe ga ik effectief signaleren?

Allemaal aspecten die aan bod zullen komen in verschillende vormingen in samenwerking met onderzoekers en projectmedewerkers van project Talent.

Vanuit onderzoek, naar inspirerende voorbeelden uit de praktijk en zo naar praktische handvaten rechtstreeks bruikbaar in je eigen context

Doelstellingen

  • Je weet wat cognitief sterk functioneren is.
  • Je weet dat er verschillende soorten cognitief sterk functionerende leerlingen zijn.
  • Je kan via de cognitieve leerkenmerken CSF-leerlingen herkennen en aangepast begeleiden

Voor wie

Basisonderwijs

  • Schoolleiders
  • Zorgcoördinatoren
  • Leraren (lager en kleuter)
  • Beleidsmedewerkers
  • Ondersteuners
  • Pedagogisch begeleiders   

Extra informatie

  • Omdat deze vormingsdag kadert binnen het project 'Talent', kunnen we deze gratis aanbieden. 

Hoe inschrijven?

B24_IC_BL_CSFB01

donderdag 23 mei 2024 van 9:30 uur tot 16:00 uur

Huis van het GO!
Willebroekkaai 36
1000 Brussel

Deelnameprijs: € 0
Inschrijven