Inhoud
Handelingsplanning is het cyclisch proces van het orthopedagogisch en orthodidactisch handelen met als doel onderwijs op maat van elke leerling te bieden.
Handelingsplanmatig werken is dan ook het DNA van het buitengewoon onderwijs. Dat is niet alleen een stelling die we willen uitdragen, maar ook decretaal vastgelegd. Het proces van handelingsplanning/handelingsplanmatig werken is dus de motor tot kwaliteitsvol onderwijs.
We willen vanuit de inzichten in handelingsplanmatig werken kijken naar concrete handvatten en gereedschappen die scholen ter beschikking hebben om dit complexe proces kwaliteitsvol te doorlopen.
In deze professionele leergemeenschap hebben de scholen de kans ieders expertise samen te leggen, te delen, te ontwikkelen.
Een kans om mensen samen te brengen met eenzelfde zoektocht, hier staat uitwisseling en leren van elkaar centraal.
Doelstellingen
Binnen deze professionele leergemeenschap deel je kennis, inzichten en materialen en denk je actief na over opmaak, implementatie en kansen om samen handelingsplanmatig te werken als team
Je maakt verbinding met elkaar en vormt een sterk netwerk met andere scholen
Je werkt samen met andere scholen en laat je inspireren over de grenzen van de scholengroepen heen
Voor wie
Extra informatie
Voor dit PLG worden verschillende reeksen voorzien
Alvast eentje in Oost en eentje in West voor basisonderwijs en voorlopig eentje voor secundair onderwijs, bij veel interesse kan dit mogelijk worden opgesplitst. Zo zijn er mogelijkheden om bv te gaan ‘buurten’ of ook fysiek, regionaal af te spreken.