Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

In gesprek met moeilijk bereikbare ouders van leerlingen met autisme

Praktische tips voor effectieve communicatie met deze specifieke doelgroep

Inhoud

Heb je soms het gevoel dat je echt niet doordringt? Waar loopt het toch fout?!

Je bent het gewend om met kinderen met autisme in je klas te werken. Je weet hoe je deze kinderen het beste kan ondersteunen.

Graag zou je intensiever met de ouders van dit kind willen samenwerken, zodat je betere resultaten kan bereiken. Maar net daar merk je dat dit niet altijd lukt.

Je bent ervan overtuigd dat je een fantastisch gesprek had met de ouders, maar toch blijft de opvolging thuis uit, je loopt vast op een muur van onbegrip…

Geef niet op! In deze webinar duiken we, samen met lesgeefster Adi Van den Brande, samen in deze vaak voorkomende problematiek , op zoek naar oplossingen.

Als leerkracht of begeleider krijg je ook deze ouders mee aan boord, zodat je net energie krijgt van de gesprekken en zodat je ziet hoe je door elkaar beter te begrijpen, de samenwerking versterkt, wat een positieve invloed op je leerling tot gevolg heeft. 

Doelstellingen

  • Je ervaart waar de moeilijkheden zich bevinden voor ouders van kinderen met autisme.
  • Je leert welke technieken je kan gebruiken om gesprekken functioneel te maken.
  • Je leert met welke elementen je rekening moet houden om je relatie te optimaliseren.

Voor wie

BuO, BaO, SO: 

  • Leerkrachten 
  • zorgleerkrachten en begeleiders
  • paramedici
  • Ondersteuners
  • Opvoeders internaten

Lesgevers

Adi Van Den Brande

Adi richtte het adviesbureau Het Lampje op, gericht op autisme met een specialisatie hoogbegaafdheid.

Ze bracht de 'Toolbox, het autistische denken' uit, een toegankelijke introductie in de wereld van het autisme. Ze behaalde een Postgraduaat Autisme (Autisme Centraal en Arteveldehogeschool) en volgde de Expertenopleiding Hoogbegaafdheid - Hoogbloeier.