Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Feedback als motor van groei en motivatie

Inhoud

Feedback krijgen heeft een versterkende werking: het stelt iemand in staat om verder te gaan, het zet aan tot nadenken, plannen, aanpassen en heroverwegen. Tijdens deze vorming gaan we dieper in op hoe we als leerkracht feedback kunnen geven en ontvangen met als doel de leerprestaties, de groei van onze leerlingen te verbeteren.

We zoomen in op de relatie tussen feedback en het maken van fouten, hoe je binnen je klas een feedbackcultuur kan maken en hoe het je leerlingen helpt om te zien welke doelen realistisch en haalbaar zijn. Uiteindelijk vindt effectieve feedback plaats tijdens het leerproces wanneer de leerling nog de kans heeft om bij te sturen. Je krijgt praktische tools aangereikt die meteen inzetbaar zijn in je klaspraktijk of tijdens gesprekken met leerlingen.

Wat mag je verwachten?

  • welke invloed kan feedback hebben op leerprestaties?
  • wat zijn de kenmerken van een feedbackcultuur?
  • wat zijn kenmerken van feedback?
  • vier feedbackniveaus volgens de fasen van leren
  • feedback geven: praten over leren

Doelstellingen

Je kunt:

  • de kritische succesfactoren van feedback herkennen, benoemen en ernaar handelen.
  • praktische tools om feedback te geven inzetten in de praktijk.
  • vanuit je waarneming en observatie feedback geven die rekening houdt met de fases van leren van de leerling en ontwikkelingsgericht is.

Voor wie

Basis en Secundair onderwijs: 

  • Leerlingbegeleiders, zorgleerkrachten

Extra informatie

Broodjes inbegrepen

Lesgevers

Sarah De Backer

Als vergelijkende cultuurwetenschapper en ACTP gecertificeerd coach gaat Sarah ‘en route’ met organisaties, teams, leidinggevenden en werknemers in groepsdynamische processen, verbindende communicatie, het aanpakken van conflicten en pestsituaties.

Met een scherpe blik maar zonder oordeel kijkt Sarah met grote mildheid naar organisaties, teams, leidinggevenden. Ze helpt in het ontrafelen van knopen, het ontdekken van mogelijkheden en het vinden van oplossingen voor kleine en grote problemen. Hierdoor vinden teams elkaar terug en ontstaan er fijne momenten van verbinding.