Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Professionele leergemeenschap (PLG) evaluatie binnen wiskunde

Inhoud

Deze Professionele leergemeenschap wiskunde is bedoeld als startmoment van een duurzame regionale samenwerking. Verspreid over Vlaanderen kun je fysiek aansluiten bij een netwerkmoment, waarbij je andere leerkrachten wiskunde ontmoet die lesgeven in dezelfde finaliteit en graad.

We gaan aan de slag met de nieuwe leerplandoelen, de focus ligt dus op de eerste graad en de tweede graad doorstroomfinaliteit en dubbele finaliteit.

Bij deze netwerkdag is het de bedoeling om nog verder in te zoomen op deze nieuwe leerplandoelen. We bekijken samen de correcte lectuur, de mogelijke didactische aanpak en de evaluatie van deze doelen. Daarbij krijg je ruimschoots de gelegenheid om materiaal uit te wisselen, te bespreken en te ontwikkelen.

Doelstellingen

  • Je kan de nieuwe leerplandoelen correct lezen
  • Je kan de nieuwe leerplandoelen correct evalueren (oa op het beoogde kennisniveau)
  • Je kan inzetten op gedifferentieerde aanpak (complexer niveau, opstapniveau)
  • Je bespreekt en ontwikkelt je evaluatievormen en -criteria bij de leerplandoelen wiskunde

Voor wie

Leerkrachten wiskunde eerste graad en tweede tweede graad doorstroomfinaliteit en dubbele finaliteit (leerkrachten derde graad die interesse hebben, mogen uiteraard ook aansluiten)

Lesgevers

Mark Verbelen

Mark Verbelen is pedagogisch begeleider secundair onderwijs bij de PBD-GO!. Hij staat in voor het vak wiskunde en zijn expertisedomein is ‘Evaluatie’.