Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Netwerk Grieks

Inhoud

De modernisering SO en de veranderingen die deze met zich meebrengt nodigen ons uit samen na te denken over wat dit concreet kan betekenen voor onze klaspraktijk.

In de professionele leergemeenschap zetten de deelnemers zelf een aantal onderwerpen in de focus. We leren van en met elkaar.

Doelstellingen

Na deze sessie kan je concreet aan de slag met de inhoud die aan bod kwam in deze professionele leergemeenschap.

Werkvormen

Het traject

• Sessie 1: Focusbepaling in onderling overleg (prioriteren) met de deelnemers
brainstorm over het onderwerp, expliciteren van leervragen, uitwisselen van expertise.
We gaan in deelgroepen aan de slag om verder in te lezen, antwoorden te verzamelen, te bekijken wat er nog nodig is.

• Tussen dag 1 en dag 2 verzamelen de deelnemers verder materiaal waarmee we in dag 2 aan de slag kunnen gaan.

• Sessie 2: online overlegmoment om de noden in kaart te brengen en de derde sessie voor te bereiden

• Sessie 3: Convergerende fase: wat hebben we nu allemaal verzameld? Welke antwoorden hebben we gevonden? Verfijnen van het project: waarmee kunnen we nu concreet aan de slag? Concreet aan de slag, bruikbare materialen voor in de klas ontwikkelen in deelgroepen.
Tijdens het laatste deel van de namiddag stellen we het materiaal aan elkaar voor zodat iedereen van de groep alles kan gebruiken in zijn klassen.

Nadien

• De deelnemers proberen het ontwikkelde materiaal uit in de klas.
• Tijdens een kort digitaal moment (samen af te spreken) delen we onze bevindingen in functie van eventuele bijsturing.

Voor wie

Leraren die de leerplandoelen Grieks realiseren.

Lesgevers

Gwen Steenkiste

Gwen Steenkiste is pedagogisch begeleider secundair onderwijs bij de PBD-GO!. Ze staat in voor klassieke talen en historisch bewustzijn/ geschiedenis.