Inhoud
In deze sessie duiken we dieper in de doelen van SC6 en SC9 voor wiskunde, wetenschappen en aardrijkskunde. We staan even stil bij de samenhang van de doelen en de wijze waarop we de doelen met een transversaal karakter aanpakken.
Expliciete aandacht besteden we aan de evaluatie van de doelen. Daarbij leggen we de focus op het ontwikkelingsgericht evalueren. We bespreken hoe we feedup, feedback en feedforward kunnen integreren in onze lessen.
Doelstellingen
Na deze sessie:
- heb je voldoende inzicht in de samenhang tussen de doelen
- kun je de doelen met een transversaal karakter een plaats geven binnen je lessen
- kun je de doelen en hun beoordelingscriteria expliciteren
- kun je de drie vormen van feed (feedup, feedback, feedforward) op een adequate wijze inzetten
Werkvormen
webinar met interactieve momenten en oegeningen in groep.
Voor wie
Secundair onderwijs:
- leraren 2e graad doorstroomfinaliteit
Lesgevers
Patricia Sieuw
Patricia Sieuw is pedagogisch begeleider secundair onderwijs bij PBD-GO!. Ze staat in voor natuurwetenschappen, chemie, biologie en de studiegebieden chemie en land- en tuinbouw.
Mark Verbelen
Pedagogisch begeleider wiskunde, expertisedomein Evaluatie
Geert Van Aerschot
Pedagogisch adviseur schoolontwikkeling, aardrijkskunde, toerisme , onthaal & recreatie.
Bart Van Dyck
Bart Van Dyck is pedagogisch begeleider Fysica en Natuurwetenschappen