Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Leerplanimplementatie 2e graad dubbele finaliteit: specifiek gedeelte Wiskunde verdieping doelen

Inhoud

In deze sessie duiken we dieper in de doelen van een sleutelcompetentie of van de bouwsteen van een sleutelcompetentie. We staan stil bij de samenhang van de doelen en de wijze waarop we de doelen met een transversaal karakter aanpakken.

Expliciete aandacht besteden we aan de evaluatie van de doelen. Daarbij leggen we de focus op het ontwikkelingsgericht evalueren. We bespreken hoe we feedup, feedback en feedforward kunnen integreren in onze lessen en hoe dit past binnen 'gepersonaliseerd samen leren'. Daarbij hebben we ook aandacht voor de mogelijkheden die de digitalisering ons hier biedt. Maar ook hoe de beoordelingscriteria vervat zitten in de formulering van het leerplandoel behandelen we tijdens deze sessie.

Doelstellingen

Na deze sessie:

  • heb je voldoende inzicht in de samenhang tussen de doelen
  • kun je de doelen met een transversaal karakter een plaats geven binnen je lessen
  • kun je de doelen en hun beoordelingscriteria expliciteren
  • kun je de drie vormen van feed (feedup, feedback, feedforward) op een adequate wijze inzetten

Voor wie

Secundair onderwijs

  • leerkrachten 2e graad

Lesgevers

Mark Verbelen

Pedagogisch begeleider wiskunde, expertisedomein Evaluatie

Hoe inschrijven?

B22_IS_S3_SWBV02 - Leerplanimplementatie 2e graad dubbele finaliteit: specifiek gedeelte Wiskunde verdieping doelen

vrijdag 19 november 2021 van 13:30 uur tot 16:00 uur

Webinar

0

B22_IS_S3_SWBV01 - Leerplanimplementatie 2e graad dubbele finaliteit: specifiek gedeelte Wiskunde verdieping doelen

donderdag 9 december 2021 van 14:00 uur tot 16:30 uur

Webinar

0

B22_IS_S3_SWBV04 - Leerplanimplementatie 2e graad dubbele finaliteit: specifiek gedeelte Wiskunde verdieping doelen

dinsdag 15 februari 2022 van 10:00 uur tot 13:00 uur

Webinar

0