Inhoud
In deze sessie duiken we dieper in de BK-doelen van het specifiek gedeelte voor studierichtingen 2de graad Schilderen en decoratie. We staan stil bij de samenhang van de doelen en de wijze waarop we de doelen met een transversaal karakter aanpakken.
Expliciete aandacht besteden we aan de evaluatie van de doelen. Daarbij leggen we de focus op het ontwikkelingsgericht evalueren. We bespreken hoe we feedup, feedback en feedforward kunnen integreren in onze lessen en hoe dit past binnen 'gepersonaliseerd samen leren'. Daarbij hebben we ook aandacht voor de mogelijkheden die de digitalisering ons hier biedt. Maar ook hoe de beoordelingscriteria vervat zitten in de formulering van het leerplandoel behandelen we tijdens deze sessie.
Doelstellingen
Na deze sessie:
- heb je voldoende inzicht in de samenhang tussen de doelen
- kun je de doelen met een transversaal karakter een plaats geven binnen je lessen
- kun je de doelen en hun beoordelingscriteria expliciteren
- kun je de drie vormen van feed (feedup, feedback, feedforward) op een adequate wijze inzetten
Voor wie
Secundair onderwijs:
- leraren 2e graad
Lesgevers
Jan Dorau
Jan Dorau is pedagogisch begeleider secundair onderwijs bij de PBD-GO!. Hij staat in voor de harde sector met vakspecialiteit Bouw, Hout, Schilderen & decoratie, Techniek en STEM.