Inhoud
In deze sessie duiken we dieper in de doelen van het specifiek gedeelte. We staan stil bij de samenhang van de doelen en de wijze waarop we de doelen met een transversaal karakter aanpakken.
Expliciete aandacht besteden we aan de evaluatie van de doelen. Daarbij leggen we de focus op het ontwikkelingsgericht evalueren. We bespreken hoe we feedup, feedback en feedforward kunnen integreren in onze lessen en hoe dit past binnen 'gepersonaliseerd samen leren'. Daarbij hebben we ook aandacht voor de mogelijkheden die de digitalisering ons hier biedt. Maar ook hoe de beoordelingscriteria vervat zitten in de formulering van het leerplandoel behandelen we tijdens deze sessie.
Doelstellingen
Na deze sessie:
- heb je voldoende inzicht in de samenhang tussen de doelen
- kun je de doelen met een transversaal karakter een plaats geven binnen je lessen
- kun je de doelen en hun beoordelingscriteria expliciteren
- kun je de drie vormen van feed (feedup, feedback, feedforward) op een adequate wijze inzetten
Voor wie
Secundair onderwijs:
- leraren mechanica 2e graad
Lesgevers
Jorn Wauters
Jorn Wauters is pedagogisch begeleider SO - harde sector vakspecialiteit Mechanica, Techniek en STEM.