Inhoud
In deze sessies duiken we dieper in de leerplandoelen van het specifieke gedeelte van de 2e graad Creatie en Mode. We staan stil bij de samenhang van de doelen en de wijze waarop we de doelen met een transversaal karakter aanpakken.
Expliciete aandacht besteden we aan de evaluatie van de doelen. Daarbij leggen we de focus op het ontwikkelingsgericht evalueren. We bespreken hoe we feedup, feedback en feedforward kunnen integreren in onze lessen en hoe dit past binnen 'gepersonaliseerd samen leren'. Daarbij hebben we ook aandacht voor de mogelijkheden die de digitalisering ons hier biedt. Maar ook hoe de beoordelingscriteria vervat zitten in de formulering van het leerplandoel behandelen we tijdens deze sessie.
Doelstellingen
Na deze sessie:
- heb je voldoende inzicht in de samenhang tussen de doelen
- kun je de doelen met een tranversaal karakter een plaats geven binnen je lessen
- kun je de doelen en hun beoordelingscriteria expliciteren
- kun je de drie vormen van feed (feedup, feedback, feedforward) op een adequate wijze inzetten
Voor wie
Secundair onderwijs:
- leraren 2e graad Creatie en Mode
Lesgevers
Inneke Fichefet
Inneke Fichefet is pedagogisch begeleider secundair onderwijs bij de PBD-GO!. Ze staat in voor de studiegebieden lichaamsverzorging en mode. Ze staat ook in voor het studiegebied personenzorg (huishoudkunde, opvoedkunde, voeding en verzorging) voor scholengroep 17-28 en HBO5 verpleegkunde.