Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Leerplanimplementatie evaluatie: aardrijkskunde

Implementatie eindtermen 1e graad

Inhoud

Tijdens deze verdiepende en interactieve sessie ligt de focus op de evaluatie van de eindtermen van de eerste graad.

We staan even stil bij een aantal generieke evaluatieprincipes, maar gaan vooral actief aan de slag met de nieuwe eindtermen en de taxonomie van Bloom. Tijdens deze sessie willen we een antwoord bieden op de vraag hoe je je opdrachten op de beheersingsniveaus in de eindtermen kan afstemmen en hoe je een gepaste evaluatie kan vormgeven. We hebben hierbij uiteraard ook aandacht voor de evaluatie van de transversale eindtermen.

Aan de hand van oefeningen verkennen wij samen manieren om kwaliteitsvol te evalueren.

Doelstellingen

  • Je kent de GO! visies “evalueren om te leren” en “evalueren van de doelen” en je kan voorbeelden geven hoe je die toepast in de concrete evaluatiepraktijk.
  • Je kan eigen voorbeelden ontwikkelen op basis van de gevraagde beheersingsniveaus.
  • Je kan aan de hand van de tips en voorbeelden in de GO! Navigator je concrete evaluatiepraktijk vormgeven.

Voor wie

Secundair onderwijs: 

  • Leraren A- en B-stroom