Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Leerplanimplementatie evaluatie basisopties A- en B-stroom: Economie en organisatie

Inhoud

Dit schooljaar starten we in het tweede jaar van de eerste graad met de basisoptie economie en organisatie. Na de eerste reeks van implementatiesessies in het vorige schooljaar, ligt de focus tijdens deze verdiepende en interactieve sessie op de evaluatie van deze nieuwe leerplannen. 

We staan even stil bij een aantal generieke evaluatieprincipes, maar gaan vooral actief aan de slag met de nieuwe eindtermen en de taxonomie van Bloom. Tijdens deze sessie willen we een antwoord bieden op de vraag hoe je je opdrachten op de beheersingsniveaus in de eindtermen kan afstemmen en hoe je een gepaste evaluatie kan vormgeven. We hebben hierbij uiteraard ook aandacht voor de evaluatie van de transversale eindtermen.

Aan de hand van oefeningen verkennen wij samen manieren om kwaliteitsvol te evalueren.

Doelstellingen

  • Je kent de GO! visies “evalueren om te leren” en “evalueren van de doelen” en je kan voorbeelden geven hoe je die toepast in de concrete evaluatiepraktijk.
  • Je kan eigen voorbeelden ontwikkelen op basis van de gevraagde beheersingsniveaus.
  • Je kan aan de hand van de tips en voorbeelden in de GO! Navigator je concrete evaluatiepraktijk vormgeven.

Voor wie

Secundair onderwijs:

  • Leraren basisoptie economie en organisatie A- en B-stroom

Extra informatie

Gelieve je laptop mee te brengen naar deze sessie. 

Aansluitend in de namiddag starten we het netwerk voor de basisoptie economie en organisatie op. Wens je deel te nemen aan deze professionele leergemeenschap waar er didacitsch materiaal wordt ontwikkeld? Schrijf je dan zeker in via deze link