Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Implementatie 2: evaluatie 'Competenties in het Nederlands' 1e graad

Inhoud

Dit aanbod is een herhaling voor leraren die de implementatiesessies in het schooljaar 2019-2020 niet konden volgen.

Tijdens deze verdiepende en interactieve implementatiesessie ligt de focus op de evaluatie van de eindtermen eerste graad.

We staan even stil bij een aantal generieke evaluatieprincipes, maar gaan vooral actief aan de slag met de eindtermen en de taxonomie van Bloom. Tijdens deze sessie willen we een antwoord bieden op de vraag hoe je je opdrachten op de beheersingsniveaus in de eindtermen kan afstemmen en hoe je een gepaste evaluatie kan vormgeven. We hebben hierbij uiteraard ook aandacht voor de evaluatie van de basisgeletterdheid Nederlands, de uitbreidingsdoelen Nederlands en de transversale eindtermen.

Aan de hand van oefeningen verkennen wij samen manieren om kwaliteitsvol te evalueren.

Doelstellingen

  • Je kan eigen voorbeelden ontwikkelen op basis van de gevraagde beheersingsniveaus.
  • Je kent de GO! visies “evalueren om te leren” en “evalueren van de doelen” en je kan voorbeelden geven hoe je die toepast in de concrete evaluatiepraktijk.
  • Je kan aan de hand van de tips en voorbeelden in de GO! Navigator je concrete evaluatiepraktijk vormgeven.

Voor wie

Secundair onderwijs:

  • Leraren 1e graad A- en B-stroom

Extra informatie

Omdat we de basisdocumenten, leerplannen en bijlagen van de nascholing enkel online ter beschikking stellen, is het essentieel een laptop mee te brengen.