Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Een personeelslid krijgt een functiebeschrijving voor het huidige schooljaar. Volgend schooljaar verandert een deel van zijn taken (het krijgt bijvoorbeeld beleidsondersteunende taken, wordt belast met personeelsadministratie….). Moet het personeelslid een nieuwe functiebeschrijving krijgen?

« Terug naar het overzicht

Indien de kerntaken van een ambt gewijzigd wordt, moet de functiebeschrijving gewijzigd worden. En als een personeelslid naast een lesopdracht een specifieke functie krijgt, moeten de specifieke taken in de functiebeschrijving opgenomen worden.

De eerste evaluator ondertekent de gewijzigde functiebeschrijving, het personeelslid ondertekent voor kennisneming. Als alles gebeurt binnen de onderhandelde afspraken, zijn er geen nieuwe onderhandelingen nodig. In het andere geval gaan de onderhandelingen over nieuwe afspraken uiteraard de wijziging van de functiebeschrijving vooraf.

Vergeet vooral niet de functiebeschrijvingen te dateren. Zo wordt bij een evaluatie discussie vermeden of een functiebeschrijving al dan niet van toepassing was. Het presteren van een personeelslid wordt voor elke periode immers getoetst aan de functiebeschrijving die voor de betrokken periode gold. Dat kunnen er dus voor een evaluatieperiode best wel eens verschillende opeenvolgend zijn geweest.