Veelgestelde vragen
-
Algemeen
- Hoe worden leerplannen ontwikkeld?
- Worden jaarvorderingsplannen ontwikkeld op basis van leerplandoelstellingen?
- Op welke manier wordt er vanuit het GO! gecommuniceerd over de nieuwe leerplannen?
- Uit welke onderdelen bestaat een leerplan?
- Ik heb een vraag of opmerking over de leerplannen secundair onderwijs? Waar kan ik terecht?
- Waar kan ik de leerplannen voor het volgende schooljaar terugvinden?
- Waar kan ik extra informatie vinden over de verschillende vakken?
- Waarom moeten scholen een door de minister goedgekeurd leerplan gebruiken?
- Waarom staat er op sommige leerplannen het watermerk 'ontwerp'?
- Waarom worden er nieuwe leerplannen ontwikkeld?
- Wat betekenen OD/ET/DSET in de eerste kolom van de tabel met de leerplandoelstellingen en leerinhouden?
- Wat betekent de (D) bij bepaalde leerplandoelstellingen?
- Wat is de administratieve benaming van een vak?
- Wat is een geïntegreerd leerplan?
- Op welke manier wordt er vanuit het GO! gecommuniceerd over de nieuwe lessentabellen?
- Waar kan ik de lessentabellen voor het huidige schooljaar terugvinden?
- Waarom worden er nieuwe lessentabellen ontwikkeld?
- Wanneer kunnen de lessentabellen voor het nieuwe schooljaar geraadpleegd worden?
- Wat verstaat men onder de basisvorming, het specifieke gedeelte en het complementaire gedeelte?
- Wordt het vak actief burgerschap een verplicht vak?
- Wie mag het vak actief burgerschap geven?
- Kan ik een opleiding of nascholing over actief burgerschap volgen?
- Wat is het verloop van het pilootproject?
- Is er een gelijkaardig aanbod voor het basisonderwijs?
- Waar en wanneer wordt de leerlijn ter beschikking gesteld?
- Waarom is de leerlijn actief burgerschap generiek (voor alle onderwijsvormen en – graden)?
- Hoe verhouden de kennisinhouden zich tegenover de vaardigheden en attitudes in de leerlijn
- Zijn er voorbeeldlespakketten te vinden?
- Hoe kan mijn school ondersteuning krijgen bij de implementatie van LLAB?