Op een effectieve wijze feedback geven aan leerlingen is niet zo eenvoudig als men wel denkt. En toch biedt het een unieke kans om leerlingen te motiveren.
“Kan beter!”, “Goed gewerkt”, “Je bent een aangename leerling!” zijn uitspraken die we frequent op toetsen en rapporten zien staan. Maar wat heeft een leerling hieraan? Kan zinvolle feedback die leraren geven meer impact hebben op het leergedrag van leerlingen? Met effectieve feedback kan de leerkracht echt het verschil maken in de schoolloopbaan van elke leerling. Met een growth mindset creëer je mogelijkheden om feedback beter te laten landen bij je leerlingen.
Dit boek gaat onder andere in op verschillende kaders zoals feed up, feedback en feed forward, verschillende niveaus van feedback. Daarnaast vind je er heel wat interessante tips en tools om in de klas te gebruiken en zo feedback een zichtbare plaats te geven.
De PBD-GO! neemt ‘feedback’ consequent als thema op in het ondersteuningsaanbod en bereikt daarmee elk jaar tal van leerkrachten, directeurs en andere leidinggevenden om hen verder te professionaliseren in het geven van én het omgaan met feedback. Dit boek kan een nuttige aanvulling daarop zijn. Het boek is niet enkel theoretisch onderbouwd, het is ook een praktische leidraad om het feedbackbeleid in jouw school te vernieuwen, veranderen of op te volgen.
‘Feedback geven aan leerlingen op school. De motiverende kracht van woorden’ werd geschreven door oud-collega Marijn Vandevelde, van wie ook ‘Co-teaching op school. De kracht van samen’ in dezelfde reeks verschenen is.
Editie juni 2019
Klik hier om te bestellen