Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

4.1 Werken naar een big bang

Een heel jaar campagne voeren is onbetaalbaar en zinloos.

Deel je schooljaar in een aantal communicatiegolven in die toewerken naar een big bang in je wervingscampagne.

Het bigbangmoment is dat moment in het schooljaar waarvan je weet dat de meeste mensen aandacht hebben voor je school. Het is dat tijdstip dat jou de meeste kans biedt om geïnteresseerde ouders (of kinderen) te overtuigen om in te schrijven. Voor de meeste scholen is dat de openschooldag of opendeurdag. Maar sommige scholen pieken echt naar bv. specifieke inschrijvingsdagen of inkijkdagen. Belangrijk is dat je campagne net voor dat cruciale moment een hoogtepunt bereikt.

 

Deel je campagne in een aantal golven in die leiden naar dat hoogtepunt. Reclame en werving hebben een vorm van herhaling nodig. Bouw dus de aandacht voor je schoolproject stap voor stap op tijdens het schooljaar.

Jouw contactpersoon

Sandra van Maurik

huisstijlbegeleider, Beleid & Strategie