Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

2.3 Een sterke baseline

Een baseline is een korte, krachtige zin die het logo versterkt.

De baseline benadrukt wat uniek is in je school en helpt de doelgroep om zich een beeld te vormen van je school.






Een sterke baseline moet:

  • de juiste, authentieke dingen vertellen;
  • je school onderscheiden van andere scholen;
  • goed in de mond liggen;
  • kort zijn;
  • de boodschap eenvoudig en eenduidig brengen;
  • passen in het woordgebruik van de doelgroep.

Een logo is noodzakelijk, een baseline is dat niet. Een goede naam voor de school en een baseline betekenen niets zonder het logo. Die drie componenten moeten elkaar versterken. Ze vormen één coherent geheel.

Kun je geen goede baseline bedenken, geef dan een korte omschrijving van wat je school uniek maakt.

LEESTIP

Meer over baselines lees je in de GO! publicatie ‘Communicatie op school’ op blz. 31-32.

Jouw contactpersoon

Sandra van Maurik

huisstijlbegeleider, Beleid & Strategie