Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

2.2 Een krachtig logo in de GO! huisstijl

Een goed logo is een samenspel van vorm, kleur en lettertype, combineert woord en beeld in zijn puurste visuele vorm en stemt overeen met de GO! huisstijl.

Het onderstreept op die manier de samenhang van ons onderwijsnet.

Een goed logo is:

  • authentiek en uniek: het vertaalt de betrokkenheid en de passie voor het profiel van je school;
  • doelgericht: het spreekt je doelgroep aan, legt als het ware een brug tussen hen en je school;
  • min of meer tijdloos: trends komen en gaan maar een logo moet een hele poos mee. Hoe langer het kan overleven, hoe meer kansen je krijgt om in de communicatie je school van de andere te onderscheiden;
  • herkenbaar: het wordt meteen aan je school toegewezen en men kan het snel onthouden. Het is vaak het resultaat van eenvoud en originaliteit;
  • veelzijdig: je kunt het op diverse manieren gebruiken zonder dat het aan kracht inboet.

LEESTIP

Meer over logo's lees je in de GO! publicatie 'Communicatie op school' op blz. 30 en in de rubriek Communicatie -> Communicatieproducten voor jouw school -> Ontwerpen van logo's.

Jouw contactpersoon

Sandra van Maurik

huisstijlbegeleider, Beleid & Strategie