Een duidelijk profiel en positionering vormen het kloppende hart van je school.
De vertaling naar een eenvoudige maar wervende huisstijl kan beginnen.
Het is belangrijk dat je school op de juiste manier opvalt en zich onderscheidt van de concurrenten. De combinatie van schoollogo, schoolnaam en een passende baseline toont immers waarvoor je school staat.
Misschien investeerde je al flink in de huisstijl en geeft die al een vertrouwd beeld in de buurt van je school. Enkel het logo of de baseline (= een eigen slogan) opfrissen kan al wonderen verrichten. Als de huisstijl niet meer weergeeft waarvoor je school staat, is er werk aan de winkel!
Pas je huisstijl toe doorheen je school
Een huisstijl toepassen gaat van briefhoofd tot naamkaartjes, van agenda tot infopaneel, van bewegwijzering tot lokaalaanduiding, van schoolbus tot banieren, enz.
De schooldecoratie, de kleuren, de inrichting van de klaslokalen kunnen gebaseerd zijn op je huisstijl. De huisstijl is dan onderdeel van de ‘corporate identity’ van je school.
De huisstijl voor wervende communicatie bestaat onder meer uit:
- het logo in de GO! huisstijl;
- de naam van de GO! school;
- de baseline;
- herkenbare kleuren en lettertype;
- aantrekkelijke opmaak en foto's.
LEESTIP
In de GO! publicatie ‘Communicatie op school’: lees hoofdstuk 3.
De huisstijlbegeleidster van het GO! staat klaar om je te helpen bij het uitwerken van je (ver)nieuw(d)e huisstijl. Contacteer Sandra van Maurik op gohuisstijl@gmail.com.