Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

1.2 Omschrijf jouw (school)markt

Kijk eens rond in een straal van 2 kilometer rond je school. Wie zijn je concurrenten?

  • scholen met een gelijklopend aanbod en niveau?
  • scholen met een gelijklopend thematisch profiel?

Is een andere GO! school een concurrent, ga dan rond de tafel zitten. Bekijk met je GO! collega hoe jullie de beide schoolprofielen scherp(er) kunnen stellen. Zo zit je minder in elkaars vaarwater en kun je zelfs samen werven.

 

Voor ouders die bewust voor het GO! kiezen, heb je er alle belang bij om (eventueel samen met andere GO! scholen) de unieke waarden van het PPGO! in de verf te zetten. Wat onderscheidt jouw GO! school van de anderen?

De straal van het wervingsgebied voor:

  • een basisschool bedraagt gemiddeld niet meer dan 5 km;
  • een secundaire school bedraagt gemiddeld niet meer dan 15 km.

De straal kan langer worden dankzij:

  • een veilige (fiets)route;
  • een goede verbinding met het openbaar vervoer;
  • het feit dat je school in een stad ligt met een centrumfunctie in een regio;
  • het feit dat je school een zeldzame en specialistische richting aanbiedt.

TIP

Neem contact op met je scholengroep en vraag naar het integraalplan. Een integraalplan heeft als doel de infrastructuur zo goed mogelijk af te stemmen op het onderwijsaanbod en het globale beleid van de scholengroep.

Ook Klasse ontwikkelde een tool om je schoolbuurt in kaart te brengen.
Je leest er hier alles over.

Jouw contactpersoon

Sandra van Maurik

huisstijlbegeleider, Beleid & Strategie