16 praktijkgetoetste scenario’s helpen de GO! instellingen bij het aanpakken van crisissituaties. Een analyse van de crisisgevallen waar onze onderwijsinstellingen de afgelopen jaren mee te maken kregen, toont aan dat bepaalde situaties regelmatig voorkomen.
De ondersteuning op vlak van crisiscommunicatie bestaat uit twee grote delen:
• in Wees voorbereid wordt geschetst wat je als school kunt doen om te anticiperen op een crisis. Dat gaat van de samenstelling van een crisiscel tot het up-to-date houden van diverse contactlijsten. Hier vind je ook een aantal vuistregels voor communicatie en sociale media in tijden van crisis.
• In Crisisscenario's wordt gerichte ondersteuning geboden op het moment zelf. Daarin vinden onderwijsinstellingen een logisch opgebouwd stappenplan, met handige modelsjablonen en voorbeeldbrieven. Zo kunnen ze tijdens de crisis snel handelen zonder stappen over te slaan en open en correct communiceren.
Je kan altijd een beroep doen op onze collega’s
van de persdienst Nathalie Jennes en David Janssens via het nummer 02 790 97
01. In crisissituaties zijn zij ook 's avonds en in het weekend telefonisch
bereikbaar.
Jouw contactpersoon
Nathalie Jennes
pers- en communicatieverantwoordelijke, StafdienstenWillebroekkaai 36, 1000 Brussel