Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Leerplanimplementatie: competenties in andere talen: Engels en Frans

Vaksessie basismodule implementatie nieuw leerplan eerste graad

Inhoud

Het is zover! Wil je weten of de nieuwe eindtermen moderne vreemde talen écht zo nieuw zijn? Wil je eindelijk een antwoord op vragen die je al maanden bezig houden? Abonneer je dan nu op onze nieuwe virtuele ruimte moderne talen. We posten regelmatig informatie en geven je de kans om vragen te stellen over de teksten en instrumenten die wij ontwikkelen.

Wil je het nieuwe cahier voor Engels en Frans in de vingers krijgen? Schrijf je dan samen met je collega’s in voor één van onze implementatiesessies in Vlaanderen.

We gaan samen aan de slag: we hebben voor alle cahieronderdelen oefeningen uitgewerkt om jou en je collega’s te ondersteunen.

Tot gauw?

Doelstellingen

  • Leraren krijgen inzicht in het nieuwe leerplanconcept en de plaats van vak(ken) daarin;
  • Leraren hebben zicht op de voornaamste verschillen tussen het huidige en het vorige leerplan;
  • Leraren hebben zicht op de relatie tussen de (vak)inhoudelijke en de transversale doelen en de gevolgen daarvan voor hun pedagogisch-didactische aanpak;
  • Leraren weten hoe ze vanaf september 2019 met het nieuwe leerplan en bijhorend didactisch cahier aan de slag moeten gaan;
  • Leraren maken kennis met een ontwerpversie van de digitale didactische ondersteuningstool (didactisch cahier) en de mogelijkheden daarvan;

Voor wie

Secundair onderwijs:

  • Leraren A-stroom
  • Leraren B-stroom