Inhoud
We bespreken de principes die ten grondslag liggen aan de verschillende fasen van handelingsplanning specifiek binnen het type 3-onderwijs.
Het doel is inzicht en eerste toepassingen van deze principes.
In een vervolgtraject op de school werken we dan verder aan de concretisering. Dit netwerk is een combinatie van inhouden bespreken en collegiale visitatie.
Doelstellingen
Een krachtige leeromgeving kunnen realiseren die tegemoet komt aan de specifieke zorg-, opvoedings- en onderwijsbehoeften van kinderen en jongeren die verwezen werden naar type3-onderwijs.
Teams tot reflectie brengen over het eigen handelen in relatie tot de behoeften van kinderen, jongeren, ouders.
Buitengewoon onderwijs uitbouwen als expertisecentra voor handelingsgericht en handelingsplanmatig werken met kinderen en jongeren in het type3-onderwijs.
Voor wie
BuBaO, BuSO, internaten buitengewoon onderwijs en IPO
beleidsteam, directeurs, orthopedagogen, pedagogen en psychologen, leerkrachten, zoco’s, leerlingenbegeleiders, … verantwoordelijken voor de handelingsplanning.