Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Leerplangericht evalueren in natuurwetenschappen, chemie, fysica en biologie (2e en 3e graad)

Inhoud

Hoe laat je evaluatieopdrachten zo goed mogelijk aansluiten bij de leerplandoelen? Hoe evalueer je een practicum? Wat met attitudes?

Aan de hand van een instrument met handelingsgerichte werkwoorden worden handvaten aangereikt om als leraar aan de slag te gaan om leerplangericht te evalueren. De concrete leerplannen biologie, chemie, fysica en natuurwetenschappen worden hierbij onder de loep genomen. Leraren werken samen aan het formuleren van goede toets- en examenvragen.

Doelstellingen

  • Je kunt de link leggen tussen de leerplandoelstellingen en evaluatie.
  • Je kunt verschillende evaluatievormen en methodieken gericht  toepassen.
  • Je kunt leerplangericht evalueren aan de hand van kijkwijzers.

Voor wie

Secundair onderwijs: 2e en 3e graad aso, tso en kso

  • leraren biologie, chemie, fysica en natuurwetenschappen

Extra informatie

Lunchbroodje is inbegrepen.