Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Leerplangericht evalueren in PAV: breed evalueren

Inhoud

Hoe kunnen we kwaliteitsvol en breed evalueren binnen PAV?

Je maakt kennis met een beknopt theoretisch kader om evaluatie binnen PAV te duiden als onderdeel van een krachtige leeromgeving. Aan de hand van casussen/voorbeelden uit de praktijk, werk je met collega's verder aan concrete voorbeelden en creatieve evaluatievormen.

Doelstellingen

  • Je kunt diverse evaluatiemethodes toepassen m.b.t. een concreet project/thema.

  • Je kunt evaluatie inzetten als onderdeel van een krachtige leeromgeving binnen PAV.

  • Je kunt feed-up, feed-forward, zelf- en peerevaluatie integreren in de evaluatie van een concreet project/thema.

Voor wie

Secundair onderwijs: 1ste, 2de en 3de graad

  • leraren

Extra informatie

Aan de deelnemers wordt gevraagd dat zij een concreet project/thema meebrengen, zodat er tijdens de sessie doelgericht kan gewerkt worden aan evaluatie binnen de eigen onderwijspraktijk.

Hiernaast vertrekken de deelnemers telkens uit het evaluatiebeleid van hun school en de richtlijnen rond evalueren zoals opgenomen in het leerplan PAV.

Deze nascholing wordt mee georganiseerd door de Hogeschool West-Vlaanderen en Twinkracht.

 Afbeeldingsresultaat voor Howest