Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

De STEM-trein is onderweg

Mis hem niet!

Inhoud

Tijdens deze nascholing maken we je wegwijs in de integratie tussen de verschillende onderdelen van STEM, met de nadruk op onderzoekend en ontwerpend leren.

Bij het ontwerpen van STEM-activiteiten vertrekken we dikwijls vanuit een natuurkundige of technische probleemstelling. We willen bijvoorbeeld de kinderen het nut van schutkleuren laten ontdekken door hen een camouflage-T-shirt te laten ontwerpen. Of we willen hen laten kennismaken met het principe van luchtdruk door een zelfrijdend autootje te laten ontwerpen. Bij deze activiteiten zetten we in op onderzoekend en ontwerpend leren. We integreren niet alleen elementen uit ‘techniek’ en ‘natuur’ maar ook uit ‘wiskunde’.

We combineren een theoretisch kader met praktische oefeningen die je kunt gebruiken binnen je lessen of thema’s. Op die manier stimuleren we leerkrachten om boeiende en levensechte STEM-opdrachten te ontwikkelen waarmee ook wiskundige vaardigheden, attitudes en inzichten worden aangescherpt.

Doelstellingen

  • De deelnemers kunnen de visie op STEM toelichten.
  • De deelnemers kunnen levensechte STEM-opdrachten ontwikkelen.

Voor wie

Basisonderwijs:

  • Leerkrachten
  • Techniekcoachen

Extra informatie

Lunchbroodje inbegrepen.

Breng je stick mee voor de materialen.